Una província turística

Una província turística
15 de Gener de 2017

Diputació consensua amb empresariat turístic i ajuntaments el Pla estratègic de turisme després d'una vintena de reunions

15 de gener. La Diputació de Castelló ha preparat ja el Pla estratègic de turisme 2017/2020 que guiarà l'acció de treball i promocional dels pròxims quatre anys per a situar a Castelló també com un nou referent en el mercat internacional. Així, després de celebrar en els últims mesos una vintena de reunions tant amb ajuntaments com, especialment, amb empresariat turístic castellonenc, ha elaborat el “més ambiciós i complet full de ruta turística que mai ha tingut aquesta província”.

El vicepresident i diputat de Turisme, Andrés Martínez, ha incidit en l'excel·lent treball realitzat per part del personal tècnic del Patronat Provincial de Turisme, a fi “d'arreplegar en un document marc les línies mestres a seguir en els pròxims quatres anys per a continuar potenciant la província com una destinació turística a nivell nacional i internacional. Hem celebrat moltíssimes reunions perquè volíem que foren els propis agents turístics els que marcaren l'estratègia que s'ha de seguir els pròxims quatre anys”.

Per a això, i després de realitzar una primera reunió de treball amb tots els grups polítics que formen part del Ple del Patronat, des de l'òrgan dependent del Govern provincial s'han convocat diferents grups de treball, segons el producte turístic que ofereixen, amb la intenció “de valorar la variada oferta turística castellonenca i treballar de forma diferenciada per a extraure de cada una d'elles les seues fortaleses”.

Una desena de taules de treball

En aquesta línia, per exemple, s'ha mantingut diverses trobades de treball amb els responsables municipals en matèria turística, diferenciant entre els ajuntaments que ofereixen turisme de costa i els que, per la seua orografia, tenen en la muntanya la seua major virtut turística.

Una diferenciació que al llarg dels últims mesos ha marcat de la mateixa manera les reunions mantingudes amb l'empresariat turístic, amb mitja dotzena de productes turístics clarament especificats per a “implementar les iniciatives més ajustades a la naturalesa de cada oferta”.

Així, a més d'estendre les reunions amb ajuntaments i el sector empresarial per a analitzar en profunditat tant el turisme de sol i platja com el rural, des del Govern provincial s'ha celebrat trobades de treball amb empresariat del sector del turisme nàutic, de la salut, agroturisme, així com amb diferents promotors dels grans festivals que se celebren any rere any a la província.

Finalment, des del Patronat s'ha promogut sengles taules interdepartamentals tant amb l'àrea d'Esport com amb la de Cultura del Govern provincial per a introduir l'aposta provincial per fer de la promoció i foment d'esdeveniments esportius i culturals un eix estratègic també del full de ruta turística per als pròxims quatre anys.

“D'aquesta manera, -ha explicat Martínez- aconseguirem centrar tots els esforços econòmics, tècnics i personals de la Diputació i el seu Patronat de Turisme a confeccionar la millor oferta turística provincial. De la mà de tots els agents turístics existents, assimilant la seua visió i demandes i impulsant aquells productes que converteixen la nostra província, i els seus 135 pobles, en una terra turística amb un patrimoni natural, gastronòmic, històric i cultural envejable i en la que passen les coses bones en matèria esportiva i musical”.

Més de 60 entrevistes a experts turístics

A tot això, i a fi de completar el Pla estratègic de turisme “amb el saber fer de tots els castellonencs vinculats al turisme, en les setmanes últimes, s'han realitzat entrevistes individualitzades a més de 60 experts de turisme de la província per a “tindre tots els enfocaments possibles i que a la província, tot el que tinga alguna cosa a veure amb el turisme, haja tingut un altaveu per a continuar sumant visites als nostres pobles”.

Amb tot això, Martínez ha destacat que totes les conclusions extretes de les entrevistes i taules de treball, junt amb el Pla estratègic de turisme i el Pla d'espais turístics de la Comunitat Valenciana, han fixat les bases per a “elaborar el millor diagnòstic possible de la província i l'estratègia que s'ha de seguir des d'enguany i fins al 2020”.