Xifres récord del Castell de Peñíscola

Xifres récord del Castell de Peñíscola
13 de Novembre de 2016

La Diputació aconsegueix duplicar les visites i els ingressos del Castell de Peníscola gràcies a les obres de millora i la seua promoció

12 de novembre. La Diputació de Castelló destinarà quasi 1,4 milions d'euros l'any que ve a potenciar el Castell de Peníscola com a principal recurs turístic de tota la província. I ho farà després que s'haja demostrat que la posada en marxa del Pla director impulsat per Javier Moliner ha estat tot un encert, ja que gràcies a això s'ha aconseguit duplicar no sols el nombre de visitants, sinó també el dels ingressos que generen.

 

“El Castell de Peníscola és l'emblema turístic de la província i invertir en ell millora les oportunitats econòmiques de tot el patrimoni provincial. És una de les fortaleses més visitades d'Espanya i un vertader atractiu a l'hora d'atraure visitants a la nostra província”. Amb aquestes paraules el vicepresident primer de la Diputació, Vicent Sales, reivindica l'èxit del Pla director del Castell i la voluntat de reforçar la promoció turística d'un monument que, “a hores d'ara, s'ha convertit tal com demostren les xifres en el principal reclam turístic de Castelló”.

 

No en va, des que el Govern provincial va reforçar la seua aposta pel castell i la seua promoció turística a principis de 2015, la xifra de visites a la fortalesa “no ha deixat de pujar”. De fet, tal com ha destacat Sales, “fins al passat mes d'octubre el nombre d'entrades venudes respecte a 2015 era de 44.214 més. L'objectiu és tancar l'any superant la barrera de les 300.000 entrades, la qual cosa consolida el Castell de Peníscola com un dels monuments més visitats d'Espanya”.

 

A més, aquest increment de visitants ha suposat “un increment notable” dels ingressos de la fortalesa. Així, fins al passat mes el castell havia generat ingressos superiors a un milió d'euros, exactament 1.004.179 euros. “La posada en marxa del Pla director ha permés duplicar en a penes dos anys la xifra d'ingressos i el nombre de visitants al Castell de Peníscola”, ha explicat Sales”.

 

Per a això, a més, des de l'any passat el Govern provincial va impulsar la unificació de les entrades recuperant el control del parc i unificant el preu de les entrades i l'accés a tota la instal·lació, inclòs el Parc d'Artilleria.

 

Mig milió d'euros per a millorar les instal·lacions

De cara a 2017, el pressupost de la Diputació inclou prop de 1,5 milions d'euros d'inversió en diverses partides per al Castell de Peníscola. Aquestes inclouen tant obres com la d'adequació del centre d'atenció a les visites, per 167.235 euros, com per a obres de millora de les instal·lacions i assistència tècnica d'experts, per 230.000 euros, de conservació, per 40.000 euros, així com adquisició de mobiliari, per 50.000 euros.

 

Però el Govern provincial també ha pressupostat per a l'any que ve més de 400.000 euros per a programar activitats de qualsevol tipus amb què dinamitzar tant la programació del Castell de Peníscola com del seu entorn. S'inclouen tant activitats musicals, com teatrals, així com d'altres àmbits amb l'únic objectiu d'atraure més turistes.

 

Visites i aposta museística

Dins d'aquesta promoció del monument, des de la institució provincial s'han impulsat enguany com a novetat les visites teatralitzades per als visitants amb una gran acceptació del públic i omplint l'aforament de les visites teatralitzades nocturnes, amb un preu de vuit euros, i amb un aforament reduït de 100 persones per sessió.

 

Cal destacar que abans de final d'any estarà acabada la museografia de la primera fase de les obres, amb un cost de més de 400.000 euros, que comprén, cavallerisses, cos de guàrdia i habitacions del Papa Luna, amb la qual cosa s'afegirà “un nou atractiu al castell” al mateix temps que es durà a terme una labor didàctica i explicativa dels primers 200 anys de la història del Castell, que comprenen, d'altra banda, la vida dels inquilins més il·lustres de la fortalesa.